FENDT 500 Vario: visi pasiekimai viename traktoriuje

Vos prieš kelias savaites Lietuvoje pristatytas naujas „Fendt Efficient Technology“ gaminys – kompaktiškas vidutinės galios traktorius 500 Vario. Jis atkartoja „Fendt 700 Vario“ naudojamus techninius sprendimus žemesniojo galios diapazono, 120-170 AG mašinų klasėje.

Naujasis „Fendt 500 Vario“ idealus gyvulininkystės ūkio traktorius, puikiai tinkantis darbui su priekiniu krautuvu. Pritaikymo požiūriu tai itin lanksti mašina, kuriai gali būti patikėtas bet koks darbas nedideliame ar vidutinio dydžio ūkyje. Mašinos naudotojas gali būti tikras – bet koks darbas, kurio imsis 500 Vario, bus atliekamas efektyviausiai, mažiausiomis sąnaudomis.

500 Vario kartu yra naujausias „Fendt“ Efektyviųjų Technologijų atstovas, atitinkantis gamintojo strategiją, kuri skelbia: mažesnėmis sąnaudomis – didesnė pridėtinė vertė. T. y. „Fendt“ traktoriumi nuo šiol galima atlikti dar daugiau, tuo tarpu resursų – laiko, degalų ir pastangų – skirti mažiau.

500 Vario keičia ligšiolinius „Fendt 400 Vario“ serijos traktorius, pristatytus dar 1999 m. Su kadenciją baigiančiu modeliu, 500 Vario sieja tik kompaktiški matmenys, tuo tarpu kabina – visiškai nauja, transmisija – sustiprinta. Variklis taip pat modifikuotas. Jame įrengta išorinė kenksmingų deginių apdorojimo priemonė – selektyvinio katalitinio redukavimo katalizatorius SCR, naudojantis tirpalą AdBlue. Taigi jis atitinka griežtus pereinamuosius Etapo IIIB/Tier 4 emisijų reikalavimus.

„Fendt 500 Vario“ gamą sudaro keturi baziniai modeliai: 512 (didžiausia galia pagal standartą EC 97/68 – 96 kW/131 AG), 513 (103 kW/140 AG), 514 (113 kW/154 AG) ir 516 (124 kW/169 AG). Būsimasis mašinos naudotojas galės pasirinkti vieną iš trijų komplektiškumo lygių: Power, Profi ir ProfiPlus.

Itin elastingas variklis su didele sukimo momento atsarga

500 Vario įrengtas 4,04 l darbo tūrio „Deutz TCD 4.1 L4“ serijos variklis su jo darbo proceso neįtakojančia SCR technologija. Todėl variklio charakteristikos yra optimalios, leidžiančios pasiekti didžiausią energijos panaudojimo efektyvumą.

Variklyje įdiegtos pažangios ir efektyvios technologijos: 4 vožtuvai kiekviename cilindre, pastovios geometrijos turbokompresorius su elektriniu (mod. 512/513) arba pneumatiniu slėgio reguliatoriumi, „oras-oras“ tipo tarpinis oro aušintuvas, didelio, 1600 bar slėgio akumuliatorinė degalų įpurškimo sistema common rail. Šių priemonių dėka 4 cl. variklis itin elastingas – didžiausias sukimo momentas 687 Nm, o jo atsarga iki 42 proc. Tai užtikrina našų ir komfortišką darbą su agregatais, kurių galios poreikis didelis, o apkrova kintama.

Didelės galios traktoriaus hidraulinė sistema

Traktoriuose įrengta galingesnė kintamo debito, jautri apkrovai hidraulinė sistema su 75, 110 arba 158 l/min našumo siurbliu. Siekiant užtikrinti patikimą darbą su daugeliu hidraulinės energijos vartotojų, iki 55 l padidintas alyvos kiekis atskiroje nuo transmisijos traktoriaus hidraulinėje sistemoje. Verta pastebėti, kad dar prieš penketą metų tokiais hidraulinės sistemos parametrais galėjo pasigirti toli gražu ne kiekvienas didelio, virš 250 AG pajėgumo traktorius.

Didesnį mašinos universalumą ir ūgtelėjusias galimybes iliustruoja hidraulinių jungčių skaičius (iki 7) ir didesnė abiejų keltuvų keliamoji galia: priekinio iki 3,4 daN, galinio – iki 7,8 daN. Traktoriuje įrengta efektyviausia rinkoje padalyto galios srauto bepakopė pavarų dėžė „Fendt Vario ML“. Didžiausią naudingumo koeficientą užtikrina dideliu, 45° kampu pasukami hidraulinių mašinų blokai.

Sustiprinti, naujos konstrukcijos bepakopės transmisijos ir galinės pavaros korpusai, todėl traktoriaus liemuo dabar dar atsparesnis lenkimui ir gniuždymui. Tai didelis privalumas dirbant sunkius žemės ūkio darbus, tame tarpe ir su priekiniu krautuvu.

Komfortišką važiavimą net ir didžiausiu 50 km/val. greičiu užtikrina priklausomo tipo hidropneumatinė priekinio tilto amortizacija su automatine lygio kontrole. Kabinos amortizaciją galima pasirinkti vieną iš dviejų: mechaninę pusiau priklausomo tipo arba pneumatinę. Pastaroji yra nepriklausomo tipo, visiškai atskirianti kabiną nuo traktoriaus liemens. Efektyvų mašinos lėtėjimą užtikrina hidrauliniai daugiadiskiai galinių ratų stabdžiai su stiprintuvu.

VisoPlus – geriausia kabina klasėje

Ryškiausias 500 Vario akcentas – nauja VisioPlus kabina, su kuria jau spėjo susipažinti ir gerai įvertinti traktorių „Fendt 700 Vario“ naudotojai. Erdvi (2 520 l), gausiai įstiklinta (6,1 m2) kabina su panoraminiu priekiniu stiklu, apimančiu priekinę viršutinę stogo dalį užtikrina 77° vertikalų apžvalgos kampą. Darbinis priedas dabar gerai matomas bet kokioje priekinio krautuvo padėtyje, o panoraminis priekinės traktoriaus dalies vaizdas užtikrina gerą čia pakabinto agregato matomumą.

Būsimieji mašinos naudotojai gali rinktis vieną iš dviejų VisioPlus modifikacijų: su vientisu panoraminiu arba iš dviejų dalių sudarytu priekiniu stiklu, panoraminiu šoniniu langu arba durelėmis vietoje jo. Galimi net dviejų tipų priekinio lango valytuvai.

Kabinos interjeras Premium klasės standartus pakylėja į naują lygį. Visi valdikliai sutelkti kruopščiai suprojektuotame, į dešinįjį porankį integruotame valdymo pulte. Variklio, transmisijos, hidraulinės sistemos ir GTV nustatymai vykdomi nuotoliniu būdu, pasitelkiant shift-by-wire technologiją. Priešais operatorių įrengtas didelės raiškos 7″ arba 10,4″ įstrižainės ekranas, turintis iki dviejų vaizdo kamerų įvestis. Terminalai turi ISO-Bus sąsajas, todėl agregatai gali būti valdomi per juos tiesiogiai.

Visos valdymo sistemos jau pažįstamos iš kitų „Fendt“ Efektyviosios Technologijos traktorių. Kaip antai, automatinis ribinės apkrovos valdymas, leidžiantis varikliui visada dirbti efektyviausiu, didžiausios galios režimu. Variklio ir transmisijos valdymo sistema TMS, nustačius pastovų važiavimo greitį automatiškai, priklausomai nuo apkrovos automatiškai parenka optimaliai mažiausius variklio sūkius, leidžiančius dirbti dar efektyviau ir ekonomiškiau.

Iš naujų valdymo sistemų galima paminėti tris svarbiausias: Fendt Reaction, VarioActive ir PRC.

Vairavimo sistema Fendt Reaction padeda išsaugoti trajektorinį traktoriaus stabilumą. Atlikus manevrą, hidrostatinė vairavimo sistema vairą į pradinę padėtį grąžina greičiau, o dėl geresnio atgalinio ryšio padidėja vairavimo informatyvumas.

Aktyvinus kintamo perdavimo skaičiaus, greitojo vairavimo sistemą VarioActive gerokai padidinamas traktoriaus manevringumas taigi ir darbo su priekiniu krautuvu sparta bei patogumas. Sistema efektyvi apsisukant traktoriui galulaukėse ar dirbant ankštose erdvėse.

Novatoriška PRC (Pressure Relief Control), kontaktinio slėgio reguliavimo sistema yra integruota į priekinio keltuvo hidraulinę sistemą. Kontaktinis agregato (pvz., žoliapjovės) slėgis į dirvos paviršių visada išlieka stabilus, nepriklausomai nuo reljefo pokyčių. Todėl agregatas geriau kopijuoja paviršių dirbant kalvotuose laukuose.

Kaip ir visi „Fendt“ traktoriai, 500 Vario pasižymi dideliu individualizacijos laipsniu. T. y. traktoriaus operatorius gali pasirinkti norimą mašinos valdymo strategiją: akceleratoriaus pedalu lyg lengvąjį automobilį su automatine pavarų dėže arba daugiaveiksme svirtele, hidraulinės sistemos skirstytuvų sekcijas valdyti klavišais arba mygtukais, atlikti operacijas ekrane tiesiog liečiant jo paviršių arba mygtukus ekrano šone.

„Fendt 500 Vario“, kaip ir jų pirmtakai – pusiau rėminės konstrukcijos mašinos, idealiai pritaikytos darbui su priekiniu krautuvu, nes pastarieji projektuojami kartu su traktoriais ir sumontuojami gamykloje. Cargo serijos krautuvai – tobulos integracijos į traktoriaus konstrukciją pavyzdys. 2011 m. vykusioje tarptautinėje parodoje „Agritechnica“ naujausia priekinio „Fendt Cargo“ krautuvo modifikacija įvertinta sidabro medaliu.

500 Vario traktoriams siūlomi du originalūs „Fendt Cargo“ priekiniai krautuvai: 4X75 ir 4X80. Tai gerai apgalvota ir su traktoriumi suderinta konstrukcija: priekinį langą galima atidaryti bet kurioje krautuvo padėtyje. „Fendt Cargo“ taip pat užtikrina puikią prieigą prie visų traktoriaus techninės priežiūros taškų net ir jo nenuėmus. Didelę keliamąją jėgą (iki 2620 daN) ir puikų darbinio priedo matomumą garantuoja kompaktiški Z formos šoninių sijų svertai. Darbinis priedas gali būti iškeliamas 4,16 m.

Projektuojant variklio gaubtą ir variklio skyrių daug dėmesio skirta komponentų išdėstymui, siekiant užtikrinti gerą priėjimą prie svarbiausių aptarnavimo taškų.

Komponuojant degalų tiekimo ir atidirbusių deginių išleidimo sistemos elementus konstruktoriai stengėsi užtikrinti ne tik gerą priekinių ratų matomumą, bet ir kuo didesnį jų posūkio kampą. Apie išskirtinį manevringumą ir važiavimo stabilumą kalba vairavimo sistemos parametrai: 52° priekinių ratų posūkio kampas, 8° skersinis priekinio tilto artikuliacijos kampas, 5° išilginis ratų pasvirimo kampas.

Dalintis:

Share on facebook
Share on linkedin