2014 metų FENDT naujienos

Didžiausioje žemės ūkio mašinų ir technologijų parodoje „Agritechnica 2013“ „Fendt“ pateiks ištisą pluoštą naujienų: naujus didelės galios 800 ir 900 Vario serijų traktorius, atnaujintas visų mašinų valdymo programas Variotronic bei iš pagrindų pakeistus didelio laidumo X ir P serijų javų kombainus.

Nauji „Fendt“ flagmanai

Nuo 2014 m. pradedamuose gaminti vokiečių kompanijos „Fendt“ flagmanuose 800 ir 900 Vario – gausu naujų techninių sprendimų, kurių daugelis pramonėje naudojami pirmą kartą.

Galingiausiuose gamintojo traktoriuose sumontuotas naujos kartos „Deutz AG” variklis, atitinkantis nuo 2014 m. sausio 1 d. įsigaliosiančius griežčiausius emisijų reikalavimus. Pagal Etapo IV/Tier 4 reikalavimus traktorių jėgos agregatai glaudžiai priartėja prie komercinėms transporto priemonėms keliamų reikalavimų.

Naujame variklyje įrengta dviejų pakopų turbokompresorinio pripūtimo sistema su nuosekliai sujungtais skirtingo našumo pastovios geometrijos (FGT) turbokompresoriais. Siekiant gauti dar geresnes efektyviąsias variklio charakteristikas, įleidimo sistemoje sumontuoti du trapiniai oro aušintuvai. Pažangi variklio pripūtimo sistema naudingai padidina pastovios galios diapazoną, todėl traktorius dar efektyvesnis traukos darbuose.

Variklyje įrengta reversinė ventiliatoriaus pavara, leidžianti nupūsti ant aušintuvų paviršiaus susikaupusius nešvarumus. Ventiliatoriaus reguliavimas įtrauktas į bendrą mašinos valdymo programą Variotronic, kuri leidžia nustatyti reversavimo ciklus ir automatiškai juos įjungti.

Etapo IV/Tier 4 reikalavimai kenksmingų deginių emisijai įgyvendinti pasitelkus ir vidines, ir išorines priemones: išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemą AGRex (atgal į įleidimo sistemą grąžinama gerokai mažesnė atidirbusių dujų dalis nei tai buvo atliekama ankstesniuose varikliuose), selektyvinio katalitinio redukavimo katalizatorių SCR, naudojantį karbamido vandens tirpalą AdBlue ir pasyvųjį regeneracinį suodžių filtrą CSF. Verta pažymėti, kad skirtingai nei aktyvusis filtras, pastarojo darbui nereikalingas papildomas dyzelino įpurškimas. Siekiant didžiausios ekonomijos (vertinant abiejų: dyzelino ir AdBlue sąnaudas) šis pasirinktų priemonių derinys yra efektyviausias iš naudojamų pramonėje.

Sustiprinta firminė bepakopė transmisija Vario: siurblio perdavoje dabar naudojami didelėms apkrovoms itin atsparūs ritininiai guoliai (analogiškai Formulės-1 automobiliams), įrengtas atskiras transmisijos šilumokaitis. Vairavimo sistemoje vietoje atskiro pastovaus debito siurblio dabar naudojamas efektyvesnis kintamo našumo siurblys.

Didelės galios traktorių priekiniai elektrohidrauliniai keltuvai dabar taip pat gali būti su novatoriška PRC (Pressure Relief Control) sistema, kuri jau galima 500 ir 700 Vario mašinose. Tai kontaktinio slėgio reguliavimo sistema, integruota į priekinio keltuvo hidraulinę sistemą. Kontaktinis agregato (pvz., žoliapjovės) slėgis į dirvos paviršių visada išlieka stabilus, nepriklausomai nuo reljefo pokyčių. Todėl agregatas geriau kopijuoja paviršių dirbant kalvotuose laukuose. „Fendt” 800 ir 900 Vario, pirmąkart traktoriuose panaudota vidinė slėgio padangose kontrolės sistema VarioGrip. Tai užtikrina iki 15 proc. didesnę traukos galią (traukos galia iki 40 AG didesnė), mažesnį buksavimą ir atitinkamai mažesnes degalų sąnaudas. Integruota konstrukcija kartu su didesnio našumo oro kompresoriumi leidžia greitai keisti – didinti arba mažinti slėgį padangose. Pavyzdžiui, slėgiui padidinti 0,8 bar nuo 1,2 iki 2,0 bar visose keturiose padangose užtrunka ne ilgiau kaip 10 min.

„Fendt” 800 ir 900 Vario, pirmąkart traktoriuose panaudota vidinė slėgio padangose kontrolės sistema VarioGrip. Tai užtikrina iki 15 proc. didesnę traukos galią (traukos galia iki 40 AG didesnė), mažesnį buksavimą ir atitinkamai mažesnes degalų sąnaudas. Integruota konstrukcija kartu su didesnio našumo oro kompresoriumi leidžia greitai keisti – didinti arba mažinti slėgį padangose. Pavyzdžiui, slėgiui padidinti 0,8 bar nuo 1,2 iki 2,0 bar visose keturiose padangose užtrunka ne ilgiau kaip 10 min.

Naujuosius „Fendt” 800 ir 900 Vario traktorius nesunku atskirti pagal pakeistos formos variklio gaubtus. Tai anaiptol ne vieninteliai pakeitimai. Traktoriuose gali būti įrengti pažangiausi apšvietimo prietaisai: dvigubo ryškio šviesos diodų Bi-LED žibintai su automatine lygio kontrole ir šviesos diodų LED darbinės šviesos vietoje įprastinių halogeninių. Papildomai traktoriuose įrengtas apšvietimo sistemos laikmatis – išjungus variklį žibintai kurį laiką šviečia palydėdami vairuotoją namo. Naujas, laminuotas ir saugus LSG klasės priekinis panoraminis kabinos stiklas, analogiškas montuojamiems į lengvuosius automobilius. Priekinio valytuvo eiga dabar 300°, todėl operatorius puikiai mato zoną tarp traktoriaus liemens ir priekinių ratų.

Esminė naujiena kabinoje – naujas 10,4″ įstrižainės valdymo terminalas su nauja lietimui jautraus ekrano technologija. Skystųjų kristalų LCD ekrano su už jo įrengtais šviesos diodais paviršius pagamintas iš abrazyviniam poveikiui atsparios dangos, todėl dabar įrenginys išoriškai primena planšetinį kompiuterį arba išmanųjį telefoną. 

Atnaujinta programinė įranga, kuri papildyta naujomis funkcijomis, kaip antai: integruotas lygiagretaus vėžių sekimo darbalaukis su informacinė juosta jo viršuje, sekcijų (iki 24) kontrolės funkcija, patogi naudoti su agregatais, per ISO-Bus 11783 liniją sujungtais į bendrą duomenų perdavimo tinklą. Tai leidžia dar labiau supaprastinti tikslaus ūkininkavimo sistemų (TŪS) įdiegimą traktorių agreguojant su purkštuvais, trąšų barstomosiomis bei sėjamosiomis. Verta pažymėti, kad didelės galios „Fendt“ traktorių valdymo sistemos darbo metu įvertina iki 63 skirtingų parametrų.

Didelio laidumo X ir P serijos kombainuose – nauja valdymo koncepcija

„Fendt“ didelio laidumo kombainuose – hibridiniame 9490 X/AL ir 8 klavišinius kratiklius turinčiose 8380 P/AL, 8410 P/AL modelių mašinose – naujos Skyline kabinos bei pusiau vikšrinės važiuoklės ATRAK su 26″ pločio vikšrais.

X ir P serijos kombainų Skyline kabinoje – nauja firminė „Fendt Varioterminal” valdymo konsolė su didelės raiškos, 10,4″ įstrižainės lietimui jautriu valdymo terminalu. Įdiegta nauja, išmanioji valdymo sistema su iš naujo suprojektuota daugiaveiksme svirtimi, o visi likę valdymo konsolės valdikliai – unifikuoti su analogiškais prietaisais, naudojamais „Fendt” traktoriuose, savaeigiuose smulkintuvuose ir mažesnio laidumo C serijos kombainuose. „Fendt Varioterminal” yra visiškai naujas mašinos valdymo standartas: norima darbalaukių ekrane struktūra (vienu metu gali būti rodoma iki 4 norimų darbalaukių), galimas operacijų stebėjimas realiu laiku – yra galimybė prijungti dvi vaizdo kameras. Į jį integruotos tikslaus ūkininkavimo priemonės: automatinio vairavimo VarioGuide ir dokumentavimo VarioDoc Pro.Skyline kabina jau pažįstama mūsų šalies ūkininkams iš šiais metais Lietuvos rinkoje pristatyto ir parodos „Ką pasėsi… 2013″ medaliu įvertinto vidutinio laidumo C serijos kombaino.

2014 m. sezonui parengtuose kombainuose – naujos kartos, nuo 379 AG (8380 P) iki 496 AG (9490 X) „AGCO Power” varikliai, atitinkantys baigtinius Etapo IV/Tier 4 emisijų reikalavimus.

Didelio laidumo X ir P serijos kombainai galimi su 10,74 m pločio PowerFlow pjaunamosiomis, turinčioms „Schumacher” tipo dalgio reduktorių, hidrostatinę lenktuvų pavarą, aktyvius skyriklius ir priešais sraigę įrengtą juostinį transporterį. Kombainuose įrengtas didelio laidumo HyPerforma kūlimo-separavimo sistema su skersiniu (tangentiniu) kūlimo aparatu (P serijos kombainuose) ir ašinė rotorinė separavimo sistema (X serijos kombainuose) vietoje klavišinių kratiklių.

Valytuvas abiejuose kombainuose – su originalia Venturi sistema, per specialų įleidimo kanalą tiekiančia papildomą galingą oro srautą ašine kryptimi, į valytuvo sietų centrą. Juose naudojama ir patentuota nepriklausoma perkūlimo sistema, neperkraunanti kūlimo aparato ir kratiklių, su dviem keičiamais skirtingo agresyvumo pobūgniais. Iškulos yra grąžinamos į intensyvią oro srauto zoną ant kratomosios lentos ilgintuvo.

Nauji X ir P serijų kombainai turi didesnės talpos – 12 500 l (8410 P, 9490 X) ir 10 500 l (8380 P ir visi AL) grūdų bunkerius ir pakeistos konstrukcijos, našesnes iškrovimo sraiges.

Dalintis:

Share on facebook
Share on linkedin